Brasilien.!

Brasilien.!
Kort Over Brasilien. (:

torsdag den 2. december 2010

4 Måneder

Heej folkens..
Så har jeg alligevel snart været her i 4 måneder.!! Det er lidt sygt at tænke på!?

Jeg vil gå direkte til sagen:

Dia 5 de Novembro -Sexta-feira
Det var min 3 måneders dag i Brasilien. Om aftenen tog jeg til 'fest' med Kira og hendes venner fra skolen.. grunden til at det er 'fest' og ikke FEST!!! er fordi at det foregik, i en kirke... Ja.. Jeg var i kirke..
hooold da helt sommerferie det var da bare SUPER sjovt.. Hahaha Det var 70'er tema, så alle var klædt ud, og hele det her selskabs rum var dekoreret med 70'er ting.. Det var lidt spøjst, men mødte mange søde mennesker. :D

Dia 6 de Novembro - Sábado
Jeg tog på stranden med familien.. og er du gal hvor var det skønt.! Vi var på stranden HELE dagen, og bare lå og solede os, snakkede og drak caipirinha.! Det var super hyggeligt.!
Min far blev dog rimelig stang barcardi og vi sad og havde en lang samtale (eller han havde) om at jeg for Altid vil være en del af hans familie, og at jeg Altid vil have en hjem her i Brasilien og at jeg for Altid vil være i hans hjerte som en tredje datter.! Det var simpelthen noget af det sødeste jeg har oplevet.. og midt i det hele begyndte han at græde.! ej hvor følte jeg mig bare elsket lige dér.! Det var en skøn dag.!

Dia 12, 13, 14, 15 de Novembro - Sexta, sábado, domingo, segunda - feiras
Mine forøldre og lillebror skulle rejse til Porto alegre (syd) til en barnedåb, og de skulle være der hele weekenden. Så mig og min søster boede hos vores mormor og morfar.. Det var en virkelig hyggelig weekend.. Men om lørdagen skulle vores bedsteforældre rejse til Curitiba til et bryllup og blev der indtil søndag..
Så om aftenen lavede jeg mad.. Danske pandekager.!
Kira var hjemme hos os det meste af weekenden, fordi at hendes familie tog på stranden, og de gav hende lov til at blive hjemme.. eller.. Det vil så sige på deres hotel inde i byen.. 200 meter fra mine bedsteforældres lejlighed..
Det var skønt at være sammen med hende og min søster en hel weekend.! Og min mormor og morfar er simpelthen så skønne.. De vil helt bestemt være min 'familie' for altid

Dia 18 de Novembro - quinta-feira
Var sammen med Kira det meste af dagen, og ved midnat skulle vi og min søster ind og se midnats forestillingen på den nye Harry Potter film.!
Det var ret fedt.. Men blev dog lidt skuffet over at ingen var klædt ud!? i Dk ville der have været 20 harry'er og 10 Hermioner.. Men nope.. ikke her i Brasilien..

Dia 19 de Novembro - Sexta feira
Om aftenen skulle jeg, min søster og Kira til BigBowl, fordi at der var Bend festival.. Det vil sige; en masse bands der konkurrer om en eller anden dum præmie.. Det var vildt fedt, og en af mine veninder fra skolen skulle op og synge.. Så det var pengene værd..
Halvvejs gennem aftenen fik Kira og jeg dog den fantastiske ide om at vi ville på natklub.. så vi ringede hurtigt til vores forældre og fik tilladelse, Tog på Moom omkring klokken 11 og kom hjem igen ved 4 tiden.. Det var en FEEEEED aften.!! Det gjorde det lidt sjovere at vi fik gratis drinks af en flink fyr, og at en anden flink fyr lod os komme ind i hans VIP rum.. hahah
Vi tog hen til Kiras hotel og sov bagefter. (:

Dia 20 de Novembro - Sábado
Jeg havde besluttet mig for at blive hjemme om lørdagen, for fredagen havde været lidt vild.. Men så omkring klokken 8 om aftenen ringede Irsyad og spurgte om jeg ikke ville med ham og Hannes ( tysk udvkl. der bor i en anden by) til Mango og spise Nachos.. Så jeg hev i tøjet og tog afsted.. Vi var mig, Hannes, Irsyad og Raziel, og vi havde det super sjovt.. vi spiste en masse nachos, drengene drak en masse øl, jeg var dog på cola.. Bagefter sog vi dog til Slice Pizza, som er en anden pizza restaurant, hvor vi fik sådan et 2 liters øl rør som vi så delte.. Kira mødte os der, sammen med en anden pige Izabel som skal på udveksling næste år..
Vi spiste chokolade pizza med Jordbær.. Nøøøj hvor var det godt.!!

Dia 22 de Novembro - Segunda feira
Denne her dag var lidt sjov faktisk. men fortæller kun lige kort om den..
Vi skulle ud på en skole hvor det var meningen at kun Irsyad skulle give foredrag til 5 forskellige klasser, men lige pludselig blev det så til at klasserne blev delt op i grupper og vi tre (mig, Hannes, IRsyad) så skulle tale med hver gruppe.. Det var ret sjovt.! Mødte en masse mennesker, og fik talt en Del portugisisk. (:

Dia 26 de Novembro - Sexta feira
SIDSTE SKOLEDAG.!!!
SOMMERFERIE INDTIL FEBRUAR.!! JAAAA
Blev dog næsten sendt hjem fordi at jeg ikke havde skoleuniform på.. men helt ærligt.. SIDSTE dag!?

Dia 28 de novembro - Domingo
Tog hjem til Raziels hus og havde grill - hygge dag med alle de andre.! Det var ret hyggeligt, og jeg fik set mit kommende hjem.. Jeg flytter nemlig hjem til hans familie den 5. april.. Jeg er ikke meget for at forlade min nuværende familie.. Men jeg tror at det bliver godt at prøve at bo med nogen andre, og se hvordan det er at leve i en anden familie..

Dia 29 de Novembro - Segunda Feira
Første dag i ferien (mandag).. Lavede bogstaveligtalt INTET hele dagen.. Jeg stod op klokken 12.. spiste ikke engang morgenmad.. Spiste dog frokost omkring klokken 1. så tv resten af dagen. Helt seriøst.. Det var en kedelig dag..

Dia 30 de Novembro - terca Feira
Tog til Centrum for at købe julegaver til mine dejlige piger hjemme i Danmark.. Jeg skulle alligevel sende en lille gave til min far, så sendte kunne lige så godt også smide nogen ekstra gaver til mine veninder så de ikke blev snydt..
Tog bagefter til lægen med min søster, fordi at hun havde ondt i halsen..
Og bagefter løgen tog vi ud og ledte efter kjoler til Fernanda fordi at hun snart skal have sin Dimission..

Dia 1 de Dezembro - Quarta feira
GLÆDELIG 1. DECEMBER.!!!
Nu er det jo snart jul.. :D
Når, men jeg tog ud og handlede med min mor i BIG.. Eller Biggi som de udtaler det..
Det er altid hyggeligt at tage ud og handle.. for så laver man noget "normalt"..
Sendte bagefter min pakke til Danmark. (den HAR bare at nå frem inden jul.! Betalte dyre domme for at den skulle nå frem.!)

Tog senere igen ud og ledte efter kjoler til Fernanda, og vi fandt endelig en.!! Og den er simpelthen SÅ sød.!
Det er ret sjovt og se hvor ens mig og Fernanda egentlig er! Når vores mor hev en kjole frem kiggede vi begge to bare på den og sagde 'Não' Samtidig. Hahaha det er ret sjovt at vi har stort set samme stil, og samme størelse, Så vi låner bare ting af hinanden, og ved hvad den anden vil bruge. :D

Dia 2 de Dezembro - Quinta Feira

Jeg til til et lille shopping center i centrum der hedder 'Cidade des Flores' ( blomsternes by) fordi at jeg skulle mødes med Irsyad og betale for næste weekend hvor vi skal til Beto Carrero som er en STOR forlystelses park tæt på vores by..
Bagefter tog jeg op til politi stationen sammen med min mor fordi at mit Brasilianske ID var færdigt, så nu har jeg det ENDELIGT.!! Efter 4 måneder.!!
Derefter skulle jeg ud med min mor igen og lede efter en gave til min lille kusine her nede.. Hun fylder 8 år imorgen ( 3. December) så vi fandt den sødeste kjole og den sødeste biki vi vil give hende..
Det er dog lidt nærkeligt at give bikinier og korte kjoler i julegave.. Haha

Men det var sådan set det..
Jeg tror at jeg vil skrive igen på mandag og fortælle hvordan min weekend gik.. der kommer nemlig til at ske meget næste weekend. (;

Men i må hygge jer der oppe i den skide kolde Danmark.. Nu vil jeg gå ud til poolen og sole mig. :D

Haha nåår ja.. min mor og Hans Jørgen har sendt mig et par billeder fra Danmark mht. vejret.. Jeg siger bare, Godt det ikke er mig.!

Vi ses alle sammen.!!
Skriv lige en hilsen hvis i gider. (:

Knus fra Mig.!

3 kommentarer:

  1. Hej min Skat.. Endnu en god blog.. Du må skrive en bog når du kommer hjem.. den ville blive en bestseller ;O)
    Kys fra Mor..

    SvarSlet