Brasilien.!

Brasilien.!
Kort Over Brasilien. (:

lørdag den 18. december 2010

a 'quickie' ;)

Heeeej Allesammen igen..

Jeg har ikke rigtig noget at lave lige nu.. så tænkte at jeg lige så godt kunne skrive en blog.

Inden jeg starter vil jeg lige sige at det er begyndt at tage mig omkring dobbelt så lang tid at skrive en blog, Fordi jeg er blevet Virkelig dårlig til dansk syntes jeg selv.!!

hvis i vidste hvor mange gange jeg skriver en sætning, læser den, sletter den, skriver den på en anden måde som lyder Endnu mere forkert, sletter den, og skriver til en der rent faktisk er i Danmark og spørger hvordan man siger lige den sætning... jeg spørger så på engelsk, for jeg kan sagtens få det til at give mening på engelsk, men jeg kludre totalt rundt i det danske lige for tiden..

Jeg sad og snakkede med min mor her den anden dag, og senere med Mette.. Jeg tror jeg glemte en milliard ord, og lige pludselig kom der bare et engelsk ord midt ind i en dansk sætning..

Jeg skal virkelig begynde at tænke mig om nu. Hahaha :D

Anywho.. let's get this blog started..

Dia 3 de Dezembro - sexta-feira

Vi tog til min kusines fødselsdag.. Hendes 8 års fødselsdag.. Altså i Danmark når man tager til en 8 års fødselsdag regner man med at der er FYLDT med børn, dukker og lyserøde ting.. Men nej nej du..

Vi kom hen til et lille forsamlingshus, hvor der var dækket op med sorte og røde ting, og Betty Boop tema.. og hun havde kun 3 andre piger og så min lillebror til at lege med..

Jeg syntes nu at hun skulle have haft en ordentlig børne fødselsdag, men det er vel én af de ting de gør anderledes her nede.. ;)

Men det var ellers en super hyggelig aften. Vi fik en MASSE mad, og kage..

(og mig og min mor stjal noget af kagen med hjem)

Og forresten.. Hun fik en mobil i gave af sine forældre.. Hahah det var så sjovt at se hvor stolt hun var over den telefon. Den LYSERØDE telefon. ;)

Dia 4 de Dezembro - sábado

Vi var blevet bedt om at komme hen til et sted der hedder 'Expoville', for vi skulle nemlig lave noget velgørenheds arbejde.. Det var også fint nok, vi kom der hen, fik en t-shirt, og skulle så pakke mad i forskellige sække som så blev sendt ud til fattige familier, som ikke har råd til at have en ordentlig jul.. Det var også fint nok.. Det var hvad de andre gjorde.. :D

Mig, Kira og Nikke blev sat på t-shirt tjansen. Vi skulle sælge alle de her bluser, som kostede 10 Reais og Alle pengene gik til at købe mere mad til de fattige familier..

Det var en ret sjov dag faktisk. :D

Senere skulle vi så hen til den her kirke som vi åbentbart skulle til Beto Carrero (BC) med..
BC er den store forlystelses park som ligger ca. en times kørsel herfra.

Vi kom så der hen, og de startede det hele med at stå og synge sange om jesus imens destod og dansede og klappede i hænderne.. det skal lige siges at det var en kirke for unge mennesker, 8-17 år tror jeg.. Og så tropper jeg op, jeg som ikke tror på gud, og så forventer de at jeg står det og synger og danser med dem. HAHAHAHAH Nej tak du. ;) jeg tror jeg springer over denne gang.

Når, men de kom så endelig til at fortælle om vores tur som skulle foregå dagen efter, og det eneste de sagde var bare: Den er aflyst fordi at vi tror at det kommer til at regne..

Når.. så stod vi der.. og havde allerede betalt..

Ej vi fik det ordnet og gik så hjem..
Kira sov hos mig den aften..

Dia 5 de Dezembro - Domingo

4 Måneders dag i brasilien.!! :D
mig og Kira blev hjemme stort set hele dagen.. Det vi lavede var:
Se tv

Være på facebook

Bage Lebkuchen ( tysk version af honninghjerter)

se mere tv

tage hjem til Kira sent om aftenen og blive der og sove.

Vi springer lige lidt

Dia 9 de Dezembro - quinta-feira

Idag var faktisk en ret stor dag..

Det var min søsters dimission, eller 'Formatura' som de kalder det på portugisisk..

Men før det tog jeg lige et smut til Zoo botanico med vennerne.. bare for at komme ud, og for at tage nogen billeder.
Men jeg kom så tilbage lige i tids nok til at gøre mig klar. Havde dog blister ALL OVER mine fødder.
Men vi tog så i kirke (IGEN.. i know, jeg har sgu næsten været mere i kirker her end i Dk)

hvor de havde lavet det her store arrangement, og hvor de fik deres papirer, og bagefter tog vi ud og spise på en sjov tysk restaurant.. hvor de miksede tyske og danske ting for vildt.. ahahah Jeg blev bare ved med at sidde og få øje på ting der var dansk..

Vi hentede så Kira på hotellet, og tog så til den store fedt min søster havde arrangeret for hele årgangen.. :D det var ret hyggeligt.. Udover at det var en fest for mindre årige (min søster er 14) Så der rendte 11 årige drenge rundt.. Lovely..

Kira og jeg følte og Virkelig gamle til den fest.. Indtil vi mødte den her 21 årige fyr som vi så snakkede med resten af festen.

Kira sov hos mig igen

Dia 10 de Dezembro - Sexta-feira

Vi havde en Masse problemer med nogen busbilletter den dag.. Fordi den næste dag skulle vi til Navegantes til jule rotary halløj.. Men vi fik det ordnet, og så bagte Kira og jeg danske jule ting.. Og en kage.. :D
Vanilie kranse, brændte mandler, og nutella kage. :D

Dia 11-12 de Dezembro - Sábado e Domingo

Yaaay.. Rotary weekend.. Min bare r**.. Hahaha

Ej jeg lyder virkelig negativ i den her blog.. Men det er jeg altså ikke!!! :D

Men vi tog til den her rotary jule "fest".. Her er hurtigt hvad vi lavede:

Ankom, spiste lasagne, ventede, fik fortalt om en "opgave" vi skulle lave, kørte rundt i Navegantes i 30 minutter, blev sat af ved et eller anden fyrtårn og skulle gå rundt i 15 minutter. i regn vejr..

Kom tilbage til huset, og ventede noget mere fordi at de ikke havde planlagt noget for os, vi begyndte så på opgaven som giv ud på at skrive et jule budskab.. Vi skulle være to og to, og vinderne vandt en tur til São Paulo, med alt betalt.. Vi vandt dog ikke..

om aftenen fik vi julegaver fra Rotary - Havaianas (klipklappere) og pizza.. eller.. Der gik en halv time imellem hver pizza blev lavet, og vi var over 20 personer.. Så ingen af os blev mætte..

Drengene blev så kørt ud til dem de skulle sove hos, og pigerne blev i huset hvor vi havde vores egen del af huset.

Vi blev så oppe det meste af natten on snakkede.

Næste dag vågnede vi og tog på stranden og blev så sendt hjem..

HOV NEJ.! Det er ikke rigtigt.. Vå vågnede, BETALTE for vores ophold og tog SÅ på stranden.. Jop vi betalte sgu for et Weekend vi Skulle deltage i.! 60 Reais (lidt over 200 kr. )

Ingen af os var tilfredse med at betale så meget, og når vi spurgte hvad vi betalte for sagde de bare 'Vand og elektricitet'.. Ja min bare r**.. Vi er ikke tilfredse med Rotary lige nu.!!

Men da vi kom hjem slappede jeg lige af i nogen timer, og tog så på restaurant med Irsyad, Hannes og Dominik.

Dia 13 de dezembro - Segunda-feira

Tog på slice pizza og fik chokolade pizza med jordbær. Mums

Dia 16 de Dezembro - quinta-feira

Tog til stort Jule rotary møde med min søster og bedsteforældre. Det var rigtig hyggeligt, og fik en julegave af min klub.. Et Brasiliansk flag.. Og min president gav det til mig og sagde så, "Fordi at NU er du en Brasilianer".. (lyder bedre på portugisisk) ;)

Dia 17 de Dezembro - sexta-feira

Min lillebror havde sin første guitar time, og efter vi hentede ham, tog vi på bar/restaurant og fik noget at drikke og lidt at spise

Dia 18 de Dezembro - Sábado

Var idag til stor julefrokost hos min mormor of morfar.. Det var lidt kedeligt, for vi var omkring 25 personer, og de havde samlet familie fra over alt.. Så de snakkede allesammen om ting jeg ikke kunne være med til at snakke om.. Men det var fint nok.. Jeg har nogen dejlige kusiner her nede som jeg snakkede med noget af tiden.. Det var ret hyggeligt. og maden var god. :D

Og så bare det at være hjemme hos min mormor og morfar.. Jeg elsker dem simpelthen så meget.!! Ligepludselig kom min mormor bare over og satte sig ved siden af min og holdte mig i hånden, imens at hun snakkede med alle de andre.. Jeg tror at det var fordi at hun ikke ville have at jeg skulle føle mig så meget udenfor.. Hun er en engel. ;)

Forresten, idag har været den varmeste dag jeg overhovedet har oplevet her nede.!!! Holy Moly.!!
Selvom at jeg sad i bilen med aircondition på det højeste svedte jeg stadig.. SÅ varmt var det.!!!

Puha.

Men alt er jo godt her nede.. Det er bare lidt svært at komme i julestemning når man sidder i shorts og top og stadig sveder.. Plus, jeg mangler ligesom noget sne.. Har prøvet med det falske sne, men det var ligesom bare ikke rigtigt det samme?

Har også fået mine julegaver fra min mor og hans jørgen.. IIIH .!!! De er stadig pakket ind, og de ligger bare de og KALDER på mig.!!!! hahaha..
Men jeg tror at jeg skriver min næste blog i det nye år.. Så kan i høre lidt om hvordan jul og nytår er i Brasilien..

Sååååå..

Glædelig jul og godt nytår til jer allesammen.!!! Håber i kommer til at hygge jer med jeres familier og venner.. :D



Vi ses.

Beijos

Naia Minet

2 kommentarer:

  1. Hej Naia. det er altså nogle dejlige "direct from the heart"-indlæg du laver - ikke så meget bliver pakket ind i fint papir og røde sløjfer...Men sådan er du vist bare, tror jeg. Havde jo en lang snak med din mor i telefonen - ligesom I derude har en masse til fælles, har vi herhjemme det også, såeh når I snakker om os, så vær klar over at vi gør det samme om jer. Vi kører fra Thisted d. 27 om morgenen - er i Greve Strand ved 13-tiden, aflevere bagagen hos din mor, jeg kører dem til centrum - de dribler rundt i byen og din mor henter dem til aften. Sødt af hende :-) Jeg skal til fest på Royal Club i Rungsted og sove hos min fætter Birkerød imens.
    Næste dag skal vi på turistsightseeing med Amalienborg, Rosenborg etc. Christiania nok også
    Vi kører retur til histed d. 29/12 - de sover altså 2 nætter hos din mor. Eduarda og Raphael.

    SvarSlet
  2. hvor dejligt at kunne følge med i din hverdag(e), og det er næsten som at være der, kan ihvertfald se mig selv side ved siden af og grine over din vrede over rotary! :D haha de er da også bare lidt irriterende!
    Glæder mig til at høre om din juleaften, og de fine gaver som du har fået hjemmefra ;-)
    xoxo
    mette

    SvarSlet