Brasilien.!

Brasilien.!
Kort Over Brasilien. (:

tirsdag den 19. april 2011

CARNAVAL



Hej allesammen i dk.
jeg ndeskylder mange gange for at det har taget mig så lang tid at skrive det her, men jeg har haft gang i så mange ting..
især undskyld til min mormor som har spurgt efter en ny blog mange gange nu.. så her kommer den:

Dag 1. - Lørdag
Vi ankom til Kira's strandhus, og pakkede så ud, men om aftenen vidste vi ikke rigtigt hvad vi skulle lave. Lige pludselig kom Kira's værtsbrors venner dog hen og besøgte familie, og de spurgte om vi ville med dem ti Ubatuba, som er den strand hvor karneval på, så vi gjorde os hurtigt klar, og kørte så med dem til stranden.. Og det var simpelthen den vildeste køretur jeg har været på.! vi kørte igennem hele den her klump af mennesker, og altså ikke bare en lille flok mennesker, der er altså tale om 10.000 mennesker eller sådan noget. det var simpelthen så sjovt. folk hoppede ind a vinduerne, gav os øl og drinks imens vi kørte, hoppede op på bilen, og en eller anden fyr hoppede op på forruden og lå der indtil at vi var nået til det hus vi skulle til og stoppede bilen. Det var super fedt!
vi gik så alle han til en gruppe mennesker som de kendte, og vi blev så der og snakkede med dem alle sammen. og der gik hurtigt et rygte igennem hele folkemængden at der var 2 piger fra europa til karneval. så vi fik snakket med MANGE mennesker!
en af de fyre vi snakkede med havde bestilt VIP afdelingen på en natklub der hedder Banana joe, så han gav os nogle billetter, så vi kunne komme ind med dem.
og mens Kira stod og snakkede i telefon med en anden udvekslingsstudent, som var på samme strand, blev jeg KIDNAPPET.! men det var nu meget sjovt. der kom bare en flok fyre hen og begyndte og danse rundt om os, og pludselig tog en af dem bare rundt om mine ben, løftede mig op, og løbe hele vejen ned af stranden imens han råbte og grinede.. Jeg blev bare ved med at råbe 'Nej nej nej sæt mig ned!' (på dansk) og kunne ikke lade være med at grine lidt, indtil at jeg endelig fik taget mig sammen til at sige 'Jeg er ikke fra brasilien' på portugisisk.. så satte han mig ned, og begyndte at snakke ' når men hvor kommer du fra osv osv.' haha.
Mig og kira tog så på den klub banana joe med ham den anden udvk. og mødte mange andre udvekslingestudenter sm vi kendte. vi kom hjem klokken 2.30 den nat, efter at have gået i en time!

Dag 2. - søndag
vejret var virkelig godt den dag, så mig og Kira tog på stranden den dag, bare for at blive lidt brunere. ;)
om aftenen valgte vi så at tage til strandfesten igen, men det var ikke så sjovt, så vi tog hjem igen rimelig tidligt. men da vi var halvvejs hjemme begyndte det at STYRTE ned, så vi løb ind på den nærmeste isbar og ventede til at det var stoppet bare en lille smule med at regne.
Vi tog så hjem, fik det Sjask våde tøj af, og lå og så film det meste af aftenen.

Dag 3. - mandag
Kira og jeg tog på stranden igen om morgenen, og senere valgte vi at tage på en anden strand der hedder 'Prainha' men det var ikke rigtig nogen succes. der var ikke så mange butikker som vi havde håbet, og det var alt for varmt, så vi valgte at gå hjem igen, men det var virkelig langt, så efter vi var nået halvvejs ringede vi til hendes værtsbror, og han kom og hentede os.
om aftenen tog vi tilbage på stranden, g senere på Banana joe igen, for der skulle rigtig have være skumfest, men vi havde noget af et eventyr på vej derhen..
vi valgte at gå derhen da det ikke er særlig langt, og vi ville gå langs den vej med fest det meste af vejen, så det ville være sjovt, men vi valgte at tage en omvej da vi ikk ville gå på hovedvejen med alle bilerne, og alle de fuldemennesker der kørte rundt, så vi gik udenom.. og vi gik.. og gik.. og gik.. og vi ankom bare aldrig til klubben. vi kom så til en grusvej hvor vi så to mennesker gå, en mand og en dame, så vi spurgte så om de vidste hvordan vi kom til klubben. det viste sig så at det var to amerikanere som boede i sao paulo som bare var på ferie, og de viste os ejen, mn det viste sig så at være forkert. så vi gik noget mere, og pludselig blev den her grusvej altså bare til mudder! vi prøvede at gå udenom, men men fod satte sig fast i mudderet, og jeg kunne ikke få den op. Heldigvis havde jeg klipklappere på, så det gjorde ikke så meget at de blev beskidte, men nu havde jeg altså bare mudder op til anklerne. jeg gik så rundt med min beskidte fod, og vi gik forbi et hus hvor der var ret gang i den, og de så mig så rende rundt uden sko, og de tilbød at jeg kunne komme ind og vaske min sko og fødder, og det sagde jeg jo gladelig ja tak til.
jeg fik så vasjket det hele, og vi sagde tak og tog videre. vi for så endnu mere vild, og vi valgte at gå tilbage og spørge hvordan vi kom til klubben. de prøvede at forklare det, og gjorde det meget klart at det var meget langt væk, så de tilbød at køre os.
vi følte at vi kunne stole på dem, så vi fik et par cowboy hatte på, skruede op for bilradioen og så bare afsted til Banana joe..
Da vi så kom derhen var klubben ikke åbnet endnu, så vi købte vores biletter, og gik hen til en bar som var ved siden af klubben, der var fyldt med mennesker, som vi så fandt ud af var fra et universitet fra staten over os, så vi kom i snak med dem allesammen, og vi tog så på lkubben sammen.
inde på klubben havde vi adgang til VIP igen, så vi faldt lidt fra den anden gruppe, og jeg kom så i snak med tre fyre som jeg så stod og snakkede med hele natten (på portugisisk) klokken 4 ville Kira dog gerne hjem, så vi sagde farvel og gik så hjemad igen.. dennegang en vej som vi var sikre på. ;)
da vi var over halvvejs hjemme mødte vi en tysk fyr som Kira kendte, og han tilbød at køre os resten af vejen hjem. hvilket vi igen sagde ja tak tilda vi var virkelig trætte.
og så hjem i seng.

Dag 3. - Tirsdag
Jeg vågnede omkring klokken 9 fordi at vi sov nede i stuen sammen med 3 andre tøser, og de satte sig bogstavelig talt på min madras og begyndte at grine og snakke højlydt, så det var jo bare skønt.
det begyndte også at regne en hel del, så vi blev hjemme hele dagen. Det var virkelig kedeligt, og jeg var virkelig træt, så jeg faldt hele tiden i søvn, og hver gang jeg faldt i søvn gik Kira på stranden eller sådan noget, så hver gang jeg vågnede op, gad hun ikke. og jeg gad ikke gå alene, så jeg blev i huset hele dagen.

Vi tog så hjem om eftermiddagen efter en virkelig fedt weekend.
Altså det var jo ikke karneval som jeg havde forestillet mig, vi havde kun én vogn i et optog, og temaet var bare mændt klædt ud som kvinder.. så det var lidt anderledes, men det var stadigvæk en virkelig sjov weekend.

Det var så bloggen for denne gang. Jeg vil begynde at skrive den næste blog med det samme. ;) ellers glemmer jeg det bare haha.

idag den 19.4.11 er det min mors fødselsdag! hun bliver 28! igen.. Fik lige snakket med hende og resten af familien over skype før. det var ret hyggeligt.
OG idag er det præcis 80 dage til at jeg er hjemme igen.

Så vi ses allesammen i dk.
Beijos Naia

1 kommentar:

  1. Hej min skat. dejligt at læse din blog.. Det lyder som et sjovt og anderledes karneval ;O) Gjæder mig til næste blog.. Og tusind tak for blomsterne og chokoladen.. Det var en total overraskelse ;O) Kys fra Mor.

    SvarSlet