Brasilien.!

Brasilien.!
Kort Over Brasilien. (:

fredag den 4. marts 2011

Nordøst - Northeast - Nordoeste

Hej allesammen i Danmark.!!


Undskyld at jeg har været lidt langsom til at skrive den ehr blog, men jeg har bare været for doven til at sidde og skrive det, for hold fast, Der er meget!!

Vi begynder bare fra en ende af:

Dag ét

Jeg skulle med flyet til en by der hedder Natal som ligger helt oppe nordpå.. så jeg tog et fly klokken 6 om morgenen, helt alene.. mit fly til min mellemlanding sad jeg ved siden af den flinkeste mand.. vi snakkede hele turen om alt muligt.

Jeg ankom til lufthavnen i Belo Horizonte, og havde så 5 timer indtil mit næste fly gik, og det skal lige siges at der er ikke en skid i Belo Horizontes lufthavn.. Så det var 5 meget lange timer!! Plus at jeg var lidt nervøs, eftersom at det var den første gang jeg rejste alene med fly.. Men alt gik fint, og jeg ankom til Natal omkring klokken 13. Der kom en mand og hentede mig og 3 andre udvekslingsstudenter i lufthavnen, og kørte os til vores hotel hvor vi så skulle bo..

Vi havde dog det lille problem, at INGEN af os var på listen..

Så vi ventede i laaang tid, og hotellet ringede til folkene som styrede vores tur, og efter en times tid eller to kunne vi lave vores check in..

Vi skule så vente på at resten af grupen skulle komme.. Men der gik mange timer, og vi havde ikke hørst noget fra dem..

Inden vi kom, var der en anden fyr fra USA som havde snakket med dem, og de sagde at de ville være der klokken 15.. Men da klokken blev 20:30 kom vi lidt i tvivl om, om vi var på det forkerte hotel, eller hvad der skete, så vi ringede til vores 'trip cordinator' og hun forklarede så at vi ville blive hentet klokken 11 om aftenen i nogle taxier og blive kørt til en restaurant til de andre..

Det var en okay hyggelig aften.



Dag 2.

Vi tog til et sted der hedder 'Fortaleza' som er kendt for, hold fast, et Fort.! :D

vi blev vist rundt på det her fort og jeg fik snakket med mange af de andre udvekslingsstudenter. Vi gik rundt der i varmen i en times tid, og bagefter tog vi til stranden.. :D

Det var en super fed strand, hvor der gik folk rundt og solgte ting. Der var også den her super seje fyr som lavede henna tatoveringer, han underholdte os resten af dagen.. Han gav folk tatoveringer, og lærte os at lave capoeira som er en slagts kampteknik. Han var superflink. :D


Bagefter tog vi til en shopping center hvor vi spiste frokost, og så tilbage på hotellet hvor vi havde noget fritid til at snakke lidt med de andre..

Senere tog vi ud og spiste.


Dag 3.

Vi tog afsted meget tidligt om morgenen, for vi havde meget langt indtil den næste by.. Så vi kørte i omkring 14 timer, til vi ankom til et lille hotel i en by der hedder aracaju..

Er du GAL hvor var det bare et nederen hotel.!! Alting var Orange, og værelserne var små og ulækre.! sengetæpperne var ikke vaskede, og en af mine værelseskammerater's seng var så hård at hvis du bankede på den var det som at banke på en dør.! Så vi var alle glade for at det kun var én nat vi skulle sove der..

Det blev dog ikke til så meget søvn, da der var en lille gruppe som valgte at blive oppe og feste hele natten i poolen.. Men det var fint nok, for vi havde hele den næste dag i bussen til at sove.



Dag 4.

Ja.. en hel dag i bussen igen,. Men det var nu meget godt, for fik snakket med alle de andre, og selvom at jeg var kommet ind i gruppen senere, var der intet problem med at snakke med de andre.! Jeg var en del af gruppen lige med det samme!!

Også en anden ting der var fedt syntes jeg, var at jeg var kommet på den forkerte tur, så jeg var ikke med nogen fra mit distikt.. Så jeg fik 43 nye venner, for jeg kom og kendte INGEN.! Så det var superfedt at lære dem allesammen at kende!



Vi ankom senere til en lille by der hedder Itacaré, som er den Dejligste lille by oppe nordpå.!! Der var ikke så mange steder at gå hen, et bar butikker med turist ting, et par restauranter og nogen barer.. Men hele byen var lille, og stemningen var bare skøn! Hele byen havde det her hippie tema, der blev spillet Bob Marley fra alle barerne, der var e her små hippie boder allevegne med håndlavee ting.! Det var super fedt.!

Så efter vi havde spist fik vi et par timer til at gå rundt i byen.

Jeg var blevet rigtig gode venner med de to andre piger som jeg var ankommet i lufthavnen med, Jaqueline fra Mexico og Eva fra Tyskland.!

Så vi gik rundt og havde det sjovt. :D

Dag 5.

Om morgenen tog vi til en virkelig flot strand!!! Lidt kedelig, for der var ingenting.. Men den var virkelig flot! jeg har aldrig været sådan et sted før!

Vi blev der i et par timer og tog bagefter tilbage på hotellet var lidt i poolen, og bagefter tilbage til byen og spise..

Men på den restaurant vi var på, skete der noget af det sjoveste.. Vi løb ind i fire danskere.!!!!

På den her lille restaurant i en lille by! Det var virkelig sjovt! Den ene af dem kom fra københavn. VEsterbro.! så der var Bare københavner accent! Den anden kom fra hvidovre, men havde familie i Greve!! Hans navn var René, og jeg tror faktisk at jeg har set ham før.. men er ikke sikker..

Den tredje var fra portugal, men boede i danmark, og den tredje var også fra portugal med boede på island, men snakkede dansk.!!

Meget indviklet.. I know.. :D Men det var super sjovt at løbe ind i dem på den måde.!

Dag 6.

Tog igen på stranden, men denne gang var det virkelig en fed tur til stranden.!

Vi skulle gå en masse igennem skov, og kravle igennem klipper for at komme til den her lille skjulte strand som var virkelig flot! og vandet var virkelig blåt.! Fantastisk. :D


Da vi kom tilbage blev vi allesammen i poolen og snakkede indtil vi skulle ud og spise igen!

Dag 7.

Kørte i bus hele dagen og ankom til arrial d'ajuda.

gjorde os bare klar til at gå ud og spise.
Så der skete ikke så meget den dag.

Dag 8.

Stranden igen..
Men det var dog en ret fed strand!!!
Vi blev der igen i et par timer, snakkede, drak kokos vand, blev solbrændte, og flygtede fra tidevandet.. Det var lidt sjovt.. Her nede er det virkelig ekstremt så hurtigt det går med det tidevand. En halv time, og det har flyttet sig 15-20 meter.. ! Då jeg lå lige så stille der og solede mig, 10 meter fra vandet eller sådan, og ja, jeg lagde da godt mærke til at det kom tættere og tættere på, men ligepludselig 'vågnede jeg' da der bare kom en ORDENTLIG bølge hen over mig.. Skønt..

Men efter et par timer på stranden tog vi tilbage på hotellet, var en time eller to i poolen, gjorde os klar og tog ud og spiste..
DA vi så havde spist, gik vi alle tilbage på hotellet for at gøre os klar til at FESTE!!!

Vi skulle rigtigt på en klub der hedder 'The beach' men der havde været en misforståelse, så de havde lukket.. Så vi tog plan B og tog på en fed bar med et live band der spillede!!!
Så vi sad hele gruppen og snakkede, Dansede, og drak alkoholfrie drinks. DEt er nemlig ikke tilladt at drikke alkohol på Belo Brasils ture..
MEEEEEEn Det var der lige et par fyre fra Taiwan der valgte at overhøre, så de gik til en anden bar,uden at blive opdaget, og drak sig ALT for fulde..

De røg hjem dagen efter.

Dag 9.
PORTO SEGURO.!!!

Vi tog dog først først til det sted der hedder Santa Cruz, som er et Stort kors.. Jeg ved ikke rigtig historien om det, men det var et virkelig flot sted!! strand i baggrunden, palmer og hvidt sand. det var virkelig flot.!
vi fik så en halv times tid til at gå rundt på et markede der var.. og bagefter tog vi til porto seguro som er en af de vigtigste byer i Brasilien!
DEt er den by hvor folket fra Portugal kom til Brasilien og lærte de indfødte om deres måde og leve på, deres sprog, og religion.. Det var virkelig flot.

Efter en times tid der, tog vi til Axé Moi.!
Det er en Super fed strand, hvor der er en Kæmpe scene med musik og dansere, og et kæmpe dansegulv, hvor det bare gælder om at danse med! :D

Det var virkelig sjovt.. Bare lidt pinligt, da dem der stod på scenen og dansede spurgte hvor jeg var fra, for de kunne se at jeg i hvertfald ikke var fra Brasilien siden jeg ikke kunne finde ud af at ryste røven som alle de andre. Hahahahahah det var ret sjovt faktisk.

Efter et par timer tog vi tilbage til hotellet og slappede af. var i poolen og sad og snakkede.

tog senere og og spiste.

Dag 9.
Vi kørte i but hele dagen indtil at vi kom til hotellet i byen Vitoria.
Der var ikke rigtig noget specielt der. vi tog ud og spiste, og sov

Dag 10.
Kørte i bus hele dagen og ankom til RIO DE JANEIRO om aftenen!!!!!!!!
Alle var HELt oppe og køre over at vi Endelig var i Rio.!!
Vi kørte et rundt i et stykke tid, og fandt til sidst vores hotel som lå 5 minutter fra Copacabana beach!!
da vi ankom var det lidt sent, så vi fik tre kvarters tid til at komme op på værelserne og gøre os klar, og vi tog ud og spiste på en god restaurant.. Bagefter tog vi til et markede på Copacabana med alle turist tingene.. det var ret fedt. Alt var billigt. Så jeg fik brugt et par kroner der, og fik købt hvad jeg ville..
Det var et Stort markede, som havde alt!

Dag 11.
Vi tog på Stranden Ipanema som er stranden lige ved siden af Copacabana, vi var der i et par timer, og fik derefter 15 minutter til at tage bad og gøre os klar til at tage på Hard Rock Café.!
Vi tog derhen og fik en halv times tid til at købe hvad vi ville købe, og så skulle vi så hen til et stort shoppingcenter og have frokost.
Vi var lidt skuffede over at vi ikke vik lov til at spise på hard rock, men vi kom derhen, og fik set det, så det var okay.

Men ja, vi tog så hen til det her shopping center, og fik spist frokost.
Bagefter tog vi så hen til det sted i Rio hvor de holder Karneval!! Det var en lang gade KÆMPE STOR, hvor der var siddepladser og alt saådan noget.. DEt var ret fedt at se.!
efter det tog vi til Maracanã, som er det store fodboldstadion i rio! Vi kunne desværre ikke komme ind, da de var ved at ombygge for VM i 2014! Det var lidt øv, men vi fik set det.!

Til sidst fik vi så Samba og Funk timer!!! Er du GAL hvor var det sjovt!!! Vi var 43 personer som havde INGEN ide om hvad vi havde gang i, men bare vidste at der skulle være gang i den!! :D
Så vi fik alle danset en masse!!

Så hjem til hotellet og ud og spise!
Vi var allesammen totalt smadrede!

Dag 12.
Dagen startede med at vi tog til CRISTO REDONDO.!! (stor jesus statue)
Vi var allesammen vildt spændte, og tog en masse billeder!!!
Det var dog VIRKELIG varmt, og vi var højt oppe i direkte sol.. Så det var næsten ikke til at holde ud.

Bagefter fik vi så en Tour rundt i Rio med en guide. Det var lidt kedeligt, men det var nu meget godt at få set Rio, og gå lidt rundt.

vi spiste frokost i et center, og bagefter kom vi så hen til et bjerg der hedder Pão de acucar (sugar loaf). vi tog en form for svævebane op på toppen og gik rundt og tog billeder.! og fodrede aber. Hahah

Om aftenen skulle vi så have et talentshow, på Copacabana.
Det var simpelthen så sjovt! Næsten alle lavede noget.! mexicanerne dansede en eller anden dans, en pige fra texas dansede mavedans, en fyr fra USA havde skrevet en sang om vores tur, og Danskerne havde (selvfølgelig) lavet et strip show.. Hahah
Det var noget af det sjoveste på turen!

Vi kom alle sent hjem, og fik så sovet.

Dag 13.
så var det desværre hjemad. vi fik sagt farvel til dem der skulle flyve fra lufthavnen i Rio, og tog så afsted i bussen imod São Paulo.
Vi ankom dog i São paulo for sent, så jeg missede mit fly, Men Belo Brasil betalte dog min næste flybillet.
Så jeg kom hjem.
efter en af de BEDSTE 2 uger i mit liv! Jeg har aldrig mødt sådan nogen flinke mennesker!

Lige fra dag 1 havde jeg venner, og der var ikke ét tidspunkt hvor jeg ikke havde det sjovt!
på bare to uger fik jeg 43 nye venner, fik set 8 byer og blev dejligt solbrun.

Det var virkelig en fed tur! Hvis jeg kunne, Ville jeg med glæde gøre det hele en gang til!

Jeg skriver en blog i næste uge om Karneval, så sørg for at tjekke ind en gang imellem.

Jeg håber at i alle har det godt der hjemme.
Vi ses
Beijos Naia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar